Case study: BigRed Bustaurant
Inwestor: Michał Pawlik
Projektowaliśmy: całościowa identyfikacja marki BigRed Bustaurant
Zgłosił się do nas nietypowy inwestor, człowiek który porzucił kierownicze stanowisko w korporacji na rzecz realizacji swojego marzenia – stworzenia baru serwującego tradycyjne angielskie dania fish&chips. Realizację zaczął od wyszukania kultowego starego piętrowego autobusu, jednej z ikon brytyjskiej motoryzacji. “Wiedziałem jakie potrawy chcę przygotowywać i dla kogo, ale nie wiedziałem jaki kolor i kształt powinny mieć siedzenia i stoliki. Potrzebowałem stworzenia logo i identyfikacji, reklam, folderów i kart dań odpowiednich do wizji którą miałem w głowie. Chciałem aby mój biznes był hołdem dla brytyjskich lat 60-tych”. Nasze pierwsze spotkania dotyczące identyfikacji wizualnej zaczęły się od długich rozmów o muzyce, plakatach, fotografiach z albumów i gazet ówczesnej Brytanii. Ten etap zaangażowania w projekt przynosi olbrzymią ilość szkiców i rysunków, które nie trafiają do zleceniodawcy ale są niezbędne do wykreowania projektów wstępnych. Na tym etapie dialog z Inwestorem pomógł doprecyzować potrzeby i w konsekwencji stworzyć rozwiązania graficzne z jednej strony wpisujące się w stylistykę z przed pięciu dekad a z drugiej odpowiadające współczesnym wymaganiom komunikacji wizualnej. Biznes rozwijał się w Polsce przez dwa lata na krakowskim starym Kazimierzu po czym został kupiony przez amerykańską firmę. Obecnie bar z naszą koncepcją marki działa w Wirginii w USA.